Pædagogiske værdier

Anerkendelse

Alle har ret til at blive mødt med respekt. Vi arbejder derfor målrettet med, at det enkelte barn skal føle sig værdsat og værdifuldt, og vi ser det som en af vores vigtigste opgaver, at lære børnene at respektere hinanden

Nærvær

Vores hverdag tager udgangspunkt i et barnesyn, hvor vi betragter børn som ressourcerige, samarbejdsvillige og medskabere af kulturen. At se og læse det enkelte barn og dets behov er centralt for hverdagen hos os.

Samspil

Vi vil skabe forpligtende fællesskaber, for i et forpligtende fællesskab lærer børnene at tage ansvar og oplever at hvert enkelt barns udtryksmåde bliver taget alvorligt.

Udvikling

Vi vil fremme læring og vi er fagligt optagede af, at børnene gennem leg får de bedste betingelser for at udvikle sig.

Professionalisme

Vi arbejder fagligt og målrettet med institutionens børn og den pædagogiske praksis.