Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Hverdagen i Solsikken

Vi har et åbent hus, hvor børn og personale kender hinanden. Dette giver alle en følelse af sammenhold, fællesskab og helhed.

Når vi planlægger vores overordnede pædagogiske arbejde skelner vi mellem formelle og uformelle læreprocesser. Med de formelle læreprocesser tænker vi på de fagspecifikke færdigheder, der tillæres i skolen, og de uformelle læreprocesser, der er de sociale, kreative, praktiske og sproglige færdigheder.

I “Solsikken” er det de uformelle lærerprocesser, der vægtes, da den udvikling og læring i forhold til at kunne begå sig socialt, være bevidste om egne grænser, få opbygget sit selvværd m.m., starter i denne periode af børnenes liv og er vigtig i forhold til at kunne klare sig i det videre liv.

Der lægges i “Solsikken” vægt på fortsat udvikling, hvilket skaber et dynamisk hus. Det betyder, at pædagogikken løbende vurderes og tages op til overvejelse og diskussion, for derigennem hele tiden at kunne ændre den pædagogiske praksis, så den svarer til den aktuelle børnegruppe.