Sygdom

Vi modtager ikke syge børn i institutionen, ej heller meget forkølede eller sløje børn.
Der er stor forskel på at være hjemme og være sløj og komme i institution, hvor der er mere uro, mange børn og meget aktivitet.

Børnene smitter let hinanden, så vi henstiller til at børnene får en rask dag hjemme (ex. feberfri) efter endt sygdom og først kommer i institutionen efter denne.

Barnet er først klar til institution, når det kan følge de daglige aktiviteter og ikke længere udsætter andre børn og personale for smitterisiko.

Vi forventer, at I giver institutionens personale besked, når jeres barn bliver hjemme på grund af sygdom. Vi vil også gerne have besked, hvis det drejer sig om en sygdom, som de øvrige familier og personale skal informeres omkring. Det kan f.eks. være ved skoldkopper, lussingesyge eller penicillinkrævende infektioner.

Medicin gives kun ved kroniske lidelser og altid kun med tydelig anvisning fra læge.