Forældresamarbejde og møder

Vi ønsker et samarbejde som bygger på tillid, dialog, ærlighed og gensidig respekt.

Vi lægger stor vægt på både det formelle samarbejde (årlige stuemøder og fællesforældremøde) og den uformelle daglige kontakt, når barnet bringes og hentes.

Oplevelser og emner fra hverdagen formidles via digital dagbog, opslag, fotos, materialer fra aktiviteter og ved daglig kontakt.

Vi holder to forældremøder årligt, ét som stuemøde og ét som fælles for hele Børnehuset Øresund.

Med udgangspunkt i Dialogprofilen via Hjernen og Hjertet, som forældre og pædagoger i samarbejde har udarbejdet, tilbyder vi årligt en forældresamtale om barnets trivsel og udvikling.

Sprogscreeninger udarbejdes ved 3 år og 5 år.

Motorikscreeninger ved 2 år og 4 år.

På Aula formidles kontakter mellem institutionen og forældre. Forældre ajourfører oplysninger vedrørende kartotekskort, kontakt oplysninger m.m.

Personalet skriver dagbog, lægger billeder ud og orienteringer om arrangementer og meddelelser i øvrigt.